Valborgsmässoafton

Ska bort till Grennvalls om några minuter och
grilla innan det blir dags för en liten andakt
och till slut majbrasa på skolan med
massa vårsånger :)

Familjegudstjänst

Idag var det en lite annorlunda gudtjänst utan
nån predikan. Det var en familjegudstjänst som bestod
av att massa olika barn framförde olika musikgrejen, Bobby mm
som pratade emellanåt, och massa allsånger.
En trevlig gudstjänst alltså :)

Klänningproblem

Igår hittade vi en perfekt klänning till mig till bröllopet,
och idag fick vi veta att de inte tillverkas längre :(
Så vi åkte till en affär i Norrtälje och tittade där,
och vi hittade en klänning, men de visste inte om de
hade kvar nån i min storlek de hade bara 3XL (liite stort...)
i rätt modell och rätt färg. Så nu är det bara att gå nervös
hela helgen och hoppas på att den faktiskt finns kvar :S

Hårklippning och frisyrprovning

Åkte till Ilona idag för att äntligen få klippa mig,
tror att senaste gången jag klippte mig var innan resan
till Frankrike i september....
Hon fixade även lite "frisyrer" på mig som jag ska prova
innan bröllopet, så vi kan planera hur jag ska se ut...
För tillfället går jag runt med ett antal hårspolar i håret
för att se hur mitt hår faller och håller sig.
Blir spännande att se resultatet imorgon :)

Mycket shopping :)

Idag åkte jag, Caroline och mamma till Stockholm för
att hitta klänningar till bröllopet.
Vi hittade klänning till mig och kläder till "brudnäbbarna",
även mamma hittade en klänning :)
Sedan blev det massa vanlig shopping innan det
blev dags för eclipse och dipp :)

Överblivna pengar?

Läste precis nånting extremt skumt/korkat/dumt,
man kan skicka sina GOSEDJUR på SEMESTER!!
Man kan helt enkelt betala x antal tusenlappar för att
ens nalle ska få åka jorden runt och få spabehandlingar
med massage och aromaterapi. Sedan kan man få
massa bilder på ens gosedjurs semster.
Finns det nåt värre sätt att spendera sina pengar på?!
Jag kan alltid ta emot dem... :P


Skön eftermiddag

Tog ut datorn på verandan idag för att njuta av
solen samtidigt som jag skulle rensa bilder från Frankrike.
Såg att Danielle satt ute och solade, så tyckte att det
skulle vara roligare att vara lite social, så jag
gick över till Rizzos och bara satt och njöt av solen och pratade :)

Fejk One Piece :(

Såg på internet att man kunde köpa fejk One Piece
i en affär nära pappa fär 150 kr.
Jag blev jätteglad, men när pappa kollade i affären så var de slut!!
Ledsen blev jag, och tydligen kommer de förmodligen inte
få nån ny beställning förrän i höst :(

One Piece

Jag har jättelänge velat ha en one piece/ziperall
eller vad man nu vill kalla det. Så jag sökte efter billiga
såna på internet, och så hittade jag en bloggkommentar av
nån som hade köpt en fejk för 150 på europris i Norge.
Fejk, men så what? 10% av ursprungspriset...
Och det bästa av allt är att det finns en sån affär i närheten
av pappas lägenhet, så nu är det bara att hoppas på att
de har kvar några såna!

Påskdagsmorgon

Glömde ju att berätta det "viktigaste" som hände idag.
Vi gick upp 05.15 för att fira påsken. Det gjorde vi och ca 20-30
andra personer genom att gå hem till Rudholms tidigt på morgonen.
Där gick vi en kort promenad upp till Skurberget där vi sjöng lite
påsksånger och hade en liten morgonandakt.
Sedan gick vi tillbaka och åt en gemensam och god frukost.
Mysigt :)

Mat och spelkväll :)

Idag var vi några ungdomar som blev hembjudna
till Elisabeth och Prataph för att äta gott, spela spel och
bara vara allmänt sociala :)
Alltid lika trevligt att bli hembjudna till dem :)
(och ett plus i kanten är ju deras sötaste bebis, Angelie) :)

Ont, det gör ont...

Familjen skippade kyrkan idag för att gå ut och vandra
i vårsolen. Det var riktigt varmt och skönt ute, men ack
vad ont det gör i kroppen nu. Totalt blev det ca 16 km, och då
var det inte bara plan mark, utan upp och ner...
Det tog oss ett antal timmar att vandra, men solen värmde skönt
och det kändes nästan som sommar. Att man stannade för att grilla
två gånger gjorde inte det hela sämre... :P
Vi gick från Almunge till Fjällnora längs Upllandsleden, och det är
nog en led jag skulle kunna rekommendera att man ska gå, speciellt
om man känner för en rejäl träningsvärk dagen efter...
Men nu väntar bastun på oss, så bilder kommer senare :)

Pannkakskväll

Gustavssons bjöd hem våran familj på
pannkakor ikväll, och gott var det :)
Det blev ganska mycket prat, så när vi höll
på att somna kring bordet bestämde vi
oss för att åka hem...
Vi har planer på att promenera imorgon,
så nu ska vi bara bestämma oss för hur
morgondagen ska se ut innan vi går och lägger oss...

Försäljningsknep?

Förra sommaren köpte jag ett par
relativt snygga byxor på BikBok för 50 kr.
Igår var jag i stan och gick in på BikBok.
Där hittade jag nåt bekant - de hade klippt av benen
på byxorna och gjort om dem till shorts och
höjt priset till 100 kr.
Försäljningstrick?!

Step

Jag och Carro provade på step idag.
Det är en blandning mellan dans och step-up.
Det var riktigt kul, och jobbigt, men det märks att jag
inte är nån "dans-människa"...
Men kul var det, och svettig blev man :)

En halv dag i storstan

Insåg idag att det förmodligen var sista gången som jag
skulle vara på Astrid Lindgrens barnsjukhus idag, och blev
nästan lite nostalgisk, men bara nästan...
Sen åkte jag vidare till Drottninggatan för att shoppa :)
Känns som att jag är ensam om det, men jag trivs med
att shoppa själv, då hinner man liksom tänka på allt möjligt,
ta allt i sin takt, och sen verkar det också som att det är
när jag shoppar själv som jag gör alla klipp :P
Men det är självklart roligare med nån :)
Det är tydligen midseason-sale, så det var massa rea
överallt, men tyvärr var det inte rea på min nya vårjacka... :(
Jag har hittat min nya tillfälliga favoritaffär - Belle Shoes.
Idag hade de stor rea, och jag insåg idag att kassapersonalen
där alltid är så pratglada och hjälpsamma :)
McDonalds delade ut massa miniglassar till alla barn,
men eftersom alla barnen åt för tillfället så fick jag en gratis glass :)
Man märker också att det är påsk nu, sol och varmt ute, och
massa, MASSA, turister överallt. Roligt att lyssna på alla språk
och klura på varifrån de kommer, och kul att betrakta alla
olika människor och hur de klär sig. Våren är en underbar
tid på året för en sån sysselsättning :)
Skor från Belle Shoes
Har letat länge efter gummistövlar, och så
hittar jag plötsligt ett par sköna stövlar för bara 100 kr :)
Det blev lite annat också...
Egentligen var bara jackan planerad, men det var ju rea... :P

Oförståndig lantis

Vad gör jag uppe nu egentligen?
Ska ju vara inne på ks imorgon bitti kl 9.00
- och det är rusningstrafik!!
Det betyder att jag måste gå upp (=börja snooza)
redan kl. 06.00!! Men antar att jag får ta det...
Känner mig också som en lantis, efter besöket ska jag
shoppa, vilket jag sett fram emot ett tag :P
Är jag en lantis som är så sällan i stan att jag "längtar"
efter det typ en vecka innan?!

Skrattmåsar

Ibland kan Veikko vara lite rolig/gullig.
Idag skulle han beskriva skrattmåsarnas
försvarsmetod mot rovdjur.
Han beskrev dem som stridsflygplan som
bombarderar oss (bajsar på oss)
Ibland kan biologi vara kul :P

Upprepning

Och om nån undrar nån gång i framtiden, så
är det först och främst att jag upprepar mig så
ofta i texter som eventuellt sänker mitt betyg vad
gäller svenskuppsatser... :P

Cirkelfys

Har precis kommit hem från ett cirkelfyspass.
Har påbörjat en träningsrapport idag, vilket betyder
att jag borde börja träna ganska regelbundet...
Det var jobbigt, men inte föör jobbigt, men man blir lite
irriterad när en tant (iofs vältränad) tant tar mer vikter än en själv...
Men det är ju egentligen individuell träning som gäller, även om
man kanske tar åt sig lite av hur de andra presterar. Men antar
att det är det som är det bra med gruppträning, all tävlingsinstinkt gör att man
tar i mer för att inte verka otränad och därför presterar bättre och utvecklas :)

Glass igen :)

Kan ju inte glömma bort att nämna att jag
och Yasmine ska äta glass nån gång under lovet!
Looking forward to it :)

Lov

Man kan nästan säga att mitt lov börjar nu.
Det är egentligen halvdag i skolan imorgon, men
jag ska på en sista kontroll på barnsjukhuset i Solna imorgon
bitti, därför "hinner" jag inte hem innan sista lektionen.
Har planerat att hitta på massa "roliga" saker att göra under lovet,
i alla fall nödvändiga saker. Som att plugga, fixa praktiska saker för
sceniskan, shoppa, förhoppningsvis bowla med gamla kompisar, sova
och bara ligga i sängen och nörda serier och filmer.
Sen är det ju det där med att jag ska börja på en träningsrapport idag,
vilket betyder att jag borde träna ganska mycket under lovet också,
men ser nästan fram emot det :)
Hoppas på att kunna vara riktigt utvilad efter lovet så att jag kommer
orka med allt som återstår att göra innan sommarlovet.

Bröd

Kommer hem efter en alldeles för lång skoldag med tråkigt
cooper-test mm, och upptäcker att vi har fått en påse med nåt spännande i.
Det var Rebeckas underbara bröd som hon hade bakat imorse.
Det gjorde min dag :)
(än så länge iaf...)
Tack Rebecka! :)

Dålig och bra dag

Fysikprovet jag skrev igår gick btw bajs, och samma
var det med matteprovet idag, men man kan ju alltid skylla
på att jag fick lågt blodsocker och därför inte kan tänka särskilt bra :P
Annars har dagen varit bra, speciellt med mycket sol,
även om det inte var särskilt varmt ute, men det räckte :)
Har även hittat en ny tillfällig bästa kompis - Please
Det är en jättegod och relativt billig yoghurtglass på Ica,
riktigt gott :)
Fick en ny Kalle Ankas pocket idag, så ska snart ut i solen och läsa den :)
Och det bästa av allt- inget mer plugg innan lovet och bara en dag kvar :)


Matte

Finns det nåt roligar än matte kvällen innan ett prov?!

Träningsdags :)

Snart ska jag och mamma tränna skivstång,
vilket vi brukar göra på måndagar. Men den här
gången kommer det vara annorlunda, för pappa
ska nämligen följa med. Kommer bil kul :)

Glass

Jag satt och åt glass, när Michelle ringde för
att fråga om vi kunde äta glass i Rimbo. Vi försökde
locka med oss lite folk från internatet, men alla (ALLA)
hade prov imorgon och behövde plugga...
Men Peter behövde inte plugga, så han följde med.
Spontana glasstunder gör att det verkligen känns som sommar :)

Fysikprov :S

Har fysikprov nu, är inte ens hälften så förberedd som jag
hade velat vara,men nu är det så iaf...
Får hoppas på att jag har lite tur med frågorna och att det går bra :P


Deprimerad

Sitter här och deppar över hur dåligt
förberedd jag är inför fysikprovet imorgon:(
Men antar att jag bara har mig själv att skylla
och försöka göra mitt bästa på provet...

Trött

Nu har jag kämpat hårt och svettats mycket.
Spinning är nämligen den svettigaste "sporten" jag vet,
och just därför känner man sig så duktig när man väl är färdig.
Och idag var jag extra duktig :)  Jag brukar "ge upp" typ 5-10 minuter
innan det är färdig och minska på motståndet, men den här gången
körde jag på så hårt jag kunde in i sista sekunden :)

Spinning

Ska snart byta ut mitt tråkiga fysikpluggande till lite spinning.
Har inte gått på det på läänge, så kommer förmodligen dö
efter fem minuter!
Men vad gör man inte för att må bättre?!

Fysik

Dags att plugga fysik, har nämligen fysikprov imorgon.
Ämnet är elektricitet, kan man komma på nåt tråkigare/ointressantare?!

Sveler

Dags för underbara sveler :)
(för er som inte vet är det en norsk, supergod blandning
mellan våfflor och pannkakor)

En solig sabbat med trevligt besök

Anne och Lawrence ska planera lite bröllop med mamma och
pappa imorgon, därför bjöd vi hem Lawrence på lunch idag. Vi satt
ute i solen ett tag, och Lilleman (en blandning av katt, björn och hund)
blev helt lyrisk när Carro kom fram till honom med en pinne. Han är nämligen
galen (!) i pinnar. Roligt för honom, roligt för oss.
Lilleman leker med sin älskade pinne
Full koncentration krävs när man ska jaga en pinne.
Första gången för i år som familjen sitter ute i solen efter lunchen
Vi sitter ute och njuter av solen som äntligen har bestämt
sig för att börja värma upp Sverige igen. :)
Caroline med minsta kusinen Mirja
Caroline med minsta kusinen Mirja
Marco och Kathrin kom också över och hälsade på på eftermiddagen.

"Läskig" biltur

Igår efter mötet bestämde jag Konrad, Danielle, Rebecca och
Benjamin oss för att ta en biltur.
Den började med en paus på Nutana, där vi disskuterade om vi skulle
mosa en padda vi hittade där eller inte. Vi gjorde det inte....
Sen åkte vi vidare till badplatsen i Rånäs där Danielle och Konrad ville
ta årets första dopp. Men eftersom Danielle ska till Tyskland nästa vecka och
spela volleyboll bangade hon ur, och ingen badade...
Sedan hittade vi en läskig, okänd väg som vi valde att svänga in på.
Ensamma, i en liten bil, mitt ute i ingenstans blev Danielle, Becca och Benji
ganska så rädda, vilket jag och Konrad bara skrattade åt.
"NEJ!! Det kommer nån bakom oss!! En björn kommer äta upp oss! Stanna inte!!
Vi är ensamma mitt ute i ingenstans och kommer dö!!"
Ungefär så lät det, och typ tre oktaver upp :P
Men inget av det hände, och vi fick oss ett gott skratt åt de rädda :P

Pappa hemkommen från Norge

Pappa kommer att vara hemma hela den här veckan,
därför tog han bilen den här gången, vilket betyder påfyllning
av blåbærssaft och tyttebær-, bringebær-, blåbær- och jordbærsyltetøy :)

Shoeshopaholic?

Hmm, funderar på om jag har blivit lite shoeshopaholic?!

Vår och helg :)

Nu känns det verkligen som vår. Jag var på väg hem, men
lyckades fastna med några tjejr - Carro, Claudia och Angelica -
och det såg så härligt ut där de satt och pratade i solen, så jag gick dit
och pratade lite. Hade bara planerat att prata några minuter, men det
slutade med ca 1,5 timmar :P
Det var härligt i solen och roligt att få ha lite "tjejsnack" som omväxling mot
vardagen. Men det allra härligaste var nog att det var varmt ute och helg och
att man inte behövde bry sig om att man skulle skynda sig hem för att man måste göra nåt :)

Semlor

Här på skolan har vi alltid haft som tradition att äta semlor
på torsdagarna mellan sport- och påsklovet, men av nån anledning
har det inte blivit så i år :(
Har bara fått en semla i år, och det är också allt jag kommer få i år.
Första torsdagen fick jag en semla, sen lyckades jag vara magsjuk andra gången,
sen planerade dem det så att det blev semla till efterrätt när alla var på körresa,
och nu har de skjutit upp semlorna en vecka till, bara för att så många som möjligt
ska vara borta då, eftersom lovet börjar på torsdag efter lunch. Mitt "problem"
är att jag ska på en kontroll på sjukhuset då, och därför kommer därför inte hinna
hem till lunchen.
Lunchen (=efterrätten) var helt enkelt bättre förr, speciellt innan alla
småbarns föräldrar blev så hälsomedvetna och klagade på skolans efterrätter... :(

Blodbussen + diabetes = :(

Såg en påminnelse idag om att blodbussen kommer till Rimbo snart.
Jag har alltid velat donera blod, jag har tydligen en blodgrupp som typ alla
kan ta emot, och jag är inte det minsta rädd för nålar. Därför tyckte jag att
jag skulle kunna hjälpa mina medmänniskor genom att bli en bloddonator.
Tyvärr får man inte ge bort blod som diabetiker, då för stor blodförlust skulle
kunna leda till ett hypoglykemiskt anfall (typ för lågt blodsocker) vilket förmodligen
inte är särskilt bra... Jag har aldrig riktigt klagat på att jag är diabetiker,
fick det ju som liten, därför är det som en livsstil, och jag tänkte tidigare idag
på hur naturligt det känns att ta insulin mm och att jag egentligen aldrig har klagat på det.
Men när jag inte fick donera blod blev jag nästan ledsen över det... :(

Fysiskt jobbig dag

Det var meningen att vi skulle ha cooper-test på idrotten idag,
men tydligen var det geggigt ute fortfarande, så vi fick vara inne
och köra ki-box istället, minst lika jobbigt, men tio gånger roligare :P
Håller, som jag nämnt tidigare, på med etologi på biologin, och då kom
vi in på olika fågelläten, och jag citerar Veikko:
"Den som kan skilja på en gulsärla och en sädesärlas sång anser jag vara en duktig
ornitolog. Jag har klarat av det flera gånger..."
Lite gulligt, och ja, med tanke på hur mycket han älskar sina fåglar borde han vara duktig...
Sedan var det dags för fiollektion med Inge igen, och den här gången gick hela lektionen
åt till att spela igenom Mozarts 5 konsert i A-dur. Ett extremt svårt stycke, men kul att kunna :)
Sedan avslutades dagen med ett cirkelfyspass, vilket blev ganska jobbigt efter idrotten tidigare under dan...

"Onödig" tur till Norrtälje

På samhällen ska vi göra egna arbeten om olika terroristgrupper,
och jag fick tydligen Hamas, en islamistisk motståndsrörelse, får se hur
intressant det kommer bli, men förhoppningsvis blir det kul :)
Jag och Carro har beställt nya pass som har legat hos polisen ett antal
veckor nu, som vi inte har orkat hämta... Men idag bestämde vi oss för att
hämta dem. Men till våran besvikelse var det stängt :(
Jag följde egentligen med bara för att hämta ut den, men det blev inte av,
så fik spendera tiden ett tag på H&M :P    Carro skulle kolla på lite blommor
inför bröllopet, så för henne gjorde det inget att det var stängt hos polisen...
Vi hann hem ganska så precis till att Lilla Kören började. Vi började öva på lite
sånger inför vårshowen, och det var ganska roligt :)
Efter det var det bara att fördrivca tiden, bl.a. att ligga i badet och läsa
fysik (=tråkigt) och Brisingr (=roligt). Har bara ca 20 sidor kvar,
så nu börjar det bli spännande :P
Aja, ska läsa lite biologi (etologi) för skojs skull innan jag ska lägga mig och sova sött :)

Nu är det verkligen vår

Gick till skolan idag, och konstaterade att man snart kan göra sig av med
jackan ett tag framöver :)
Hade sovmorgon, och stötte på Tobias på väg till skolan, som hade varit ute
och sprungit, trevligt att prata med nån innan skolan ens har börjat :)
Hade annars en ganska vanlig dag med mycket matte och fysik, men även
lite sceniska = roligt :) och det känns även som att det börjar hända nånting snart :)
Fick äntligen mina teststickor till blodsaocker mätaren, så blev glad och åkte in till
Rimbo för att hämta dem. Satt också några minuter i den varma solen idag :)

"Effekiv" dag

Idag har jag varit förvånansvärt effektiv. Det händer ibland att jag
skriver listor med saker jag ska göra under dan, men tror aldrig att jag har
lyckats fullgöra nån, förräns idag :)
Inte nog med att jag hann göra allt på min lista, jag hann även powerwalka, titta
på när Carro, Micke och mamma fixade med alla inbjudningskort till bröllopet,
äta pizza och vara allmänt seg. Alltså en slapp dag, men ändå en
dag som jag har hunnit göra mycket på :)

Sol :D

Nu är jag glad, jag har nämligen solat för första gången i år :)
Det blev visserligen lite kallt när det blåste, men annars var det riktigt skönt :)

Bra start på dan :)

Efter att inte ha fått sova ut på ett antal veckor fick jag äntligen göra det,
enda problemet var att jag blev toanödig = slut på denna natts sömn...
Men det blev bra ändå, tittade ut genom fönstret och sog att det var sol ute.
Därför bestämde jag mig för att äta frukost och sen gå ut och powerwalka,
vilket var riktigt härligt :) Det var soligt och varmt ute, och jag hittade lite olika
vårtecken, bl.a. har kossorna släppts ut, och jag hittade även en gigantisk huggorm.
Av nån anledning kände jag för att peta på den med min gångstav, vilket den tydligen
inte uppskattade särskilt mycket, så den väste lite på mig, och när jag gick runt dwen så
följde den mig med blicken, men den attackerade aldrig...
Det var helt enkelt skönt att ta en en timmes lång promenad det första man gör på morgonen :)

Summering av min dag

Den här helgen var alla ungdomar från Stockholpms församling här och hälsade på.
Dagen började med ett bibelstudium med ovanligt många människor,
för att sedan fortsätta med en gudstjänst som Stockholmsungdomarna höll i.
De hade delat upp predikan mellan fem personer; Sebastian, Nadja, Lissie och Sandun,
och det handlade om tro, en väldigt bra predikan :)
Sedan var det dags för lunch - potatis och varma grönsaker, inte min favorit....
Men efter maten hade vi en "Bibelkamp", och man skulle ha förberett sig genom att läsa
1 Samuel kap 16-31, vilket jag inte hade gjort... Men jag och Honken försökte samarbeta,
vilket gick sådär :P  Jag kunde svaret på en hel fråga, men han trodde tydligen inte
på mig och fyllde i ett annat svar. Frågan var vad Saul gjorde i grottan där David hade gömt sig,
och svaret var att han bajsade. Är inte det ett självklart svar?! :p   men det gick ändå bra, och vi fick marabouchoklad till slut :)
Vi passade även på att ha ett ganska långt men ändå intressant bibelstudium,
och titeln på det var 'undersökning av den undersökande domen', ett ganska främmande
ämne för mig, men desto intressantare att lyssna på :) En sammanfattning av
bibelstudiet skulle kunna vara: "Jesus utför domen för att visa att han är rättvis i
vilka han räddar och vilka han inte räddar."
Efter en trevlig tacokvällsmat, där vi bland annat hittade en död spindel bland chipsen,
var det dags för lite minuteninspirerade tävlingar, där vi slutade på andra plats.
Allt som allt en trevlig helg med mycket skratt :)

För att jag har så roligt för tillfället...

Alla har vi tur med nånting här i livet, och det jag har tur med
är ett friskt och välmående hår. Men eftersom jag inte är en särskilt
självisk person tänkte jag dela med mig av några tips för ett friskare hår:
- Använd inga hårprodukter, t.ex. hårspray, vax mm
- Tillsätt inte några kemikalier i håret, genom att t.ex färga/permanenta håret
- Använd inga "maskiner" i håret, t.ex. hårtork, plattång
- "Gnugga" aldrig håret tort, utan krama bara ut allt vatten
- Borsta aldrig blött hår - det är upp till 30% svagare än torrt hår
- Avsluta duschen med att skölja håret i kallt vatten, då stänger sig hårstråna
och håret blir mycket starkare
Det var några tips, hoppas att de kan vara till nytta för nån :)

På Djupet

Ikväll är det "på djupet" på skolan. Det är en intervjuserie där vi
bjuder in olika människor som får berätta om sina liv. Man får aldrig veta
innan vem det är som kommer bli intervjuad, så det är alltid lika spännande.
Har ingen aning om vem som kommer bli intervjuad ikväll, så för tillfället
är jag väldigt nyfiken på vem intervjuoffret är.

Bra med pojkar i familjen :)

Idag har jag fått reda på vart mina shopaholicgener kommer ifrån :)
Pappa gav mig precis en fleecetröja från dressman, bara för att den bara kostade 25kr...
Daniel flyttade till Jönis i höstas, och han har inte tagit med sig alla
hans bra CD-skivor, så nu kom jag på att jag ju faktiskt kan
förnya mitt förråd av CD-skivor, helt gratis :P
Tröja från pappa :)
Skivor från Daniel (även om han inte vet om det än...)

Smink

Lyssnar för omväxlingsskull på Rix FM, och de disskuterar när man
ska börja sminka sig. Frågan var egentligen om det är okej att sminka
sig när man är 10 år gammal. Alla människor som hörde av sig tyckte
att det var på tok för tidigt att sminka sig då, och jag måste hålla med dem.
Blev chockad när jag gick in i omklädningsrummet för att byta om
till idrotten i onsdags, och såg att en liten tjej i fyran hade en foundation
och mascara i/på väskan (självklart rotar jag inte i främmande människors väskor... :P  ).
Och det blev inte bättre av att det förmodligen var ett lite finare märke, Lancôme Paris,
är inte så bra på sånt... Själv tror jag att jag började använda bara mascara i
åttan eller nian, och det var inte för sent att börja med det då. Jag har inte haft
en sämre barndom för det, snarare bättre, så därför tycker jag att alla
småtjejer ska strunta i allt vad utseende heter och bara vara barn...

Sommar :)

Nu när det är så kallt och ruggigt ute kan jag inte göra annat än att längta till sommaren.
Tittade på gamla bilder och hittade bilder från Barcelona, Spanien från förra sommaren,
och jag kan ju inte påstå att det får mig att längta mindre till sommaren.
En tröst är att vi kommer åka till Spanien på en till familjesemester precis innan
skolavslutningen. Och den här gången ska vi åka till södra Spanien,
så nu kommer det förmodligen vara stekhett när vi är där,
en perfekt början på sommaren :D

Dags att städa?!

Det har visst hunnit bli lite stökigt sen senaste gången jag städade, så antar att jag bara borde ta tag i saken och bara få det gjort...
Som det kanske syns på bilden så var det ett tag sen som det städades
i mitt rum, så jag antar att jag bara borde ta tag i saken och få det gjort?!

Premiärinlägg

Har nu följt stömmen och skaffat en blogg :)
får se hur det kommer gå, men hoppas på att
det kommer funka/vara kul :) Nu har jag iaf
gjort mitt första inlägg i min första blogg :)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0