klänningar :)

Rebecca ska snart gifta sig, och även om
jag bara ska gå på vigseln så är det en bra ursäkt
för att få shoppa lite :P
Har börjat fundera på en lång klänning, aldrig haft det förut,
så borde nog prova en maxiklänning först innan jag börjar fantisera om dem :P
Här är några från H&M som jag tycker om (iaf på bild...)
Lutar nog mest åt de två första...

"Nyttig" dag

Efter bara några dagars tv-tittande och allmänt
slappande börjar jag känna för att vara lite "nyttig"
och faktiskt göra saker...
Har planerat en storstädning av mitt rum, åka in till
Rimbo och uträtta lite ärenden, kanske (bara kanske) gymma.
Och nu funderar jag faktiskt på att spela lite fiol,
vilket jag inte har gjort på hela sommaren :P

Internatelev :)

Nu är det bestämt, jag ska bli internatelev till hösten :D



Här ska jag alltså bo till hösten :)


Campingliv :)

Sitter för tillfället på stranden, (så klart, enda stället med internet...)
och känner doften av grill och hör ljudet från cirkusen i bakgrunden.
Rätt mysigt faktiskt :)

Men det här inlägget skulle inte handla om hur mysigt campinglivet är,
utan om: foppatofflor :)


Foppatofflor hör helt enkelt till livet på en camping.
Inte de snyggaste, men de skönaste skorna att ha på sig,
och ännu ett plus är att de är typ världens lättaste skor att ta på sig...

Och nu är inte det här någon smygreklam, utan
snarare en förklaring till att de här skorna en gång
om året är mina mest använda skor :P


Vindsurfning :)

Sitter vid stranden, när solen tittar fram blir det
riktigt varmt, men så fort den försvinner blir det kallt igen,
typisk svensk sommar... :/
De hade utlovat mycket vind, men än så länge är
det ganska vindstilla, men efter fruosten kan man
ju alltid hoppas på att vinden äntligen kommer :)
(måste ju tjuvstarta innan Rizzos kommer liksom... :P  )

Fredagskväll på Öland

 


Stranden :)

Sitter för tillfället och bloggar på stranden, då det
är enda stället som har internet... Solen lyser inte, men
man dör iaf inte :P
Även om det inte är jättevarmt hade det bara varit
att sätta på sig en våtdräkt och vindsurfa, men nu kommer
det verkliga problemet - avsaknanden av vind!
Det är helt vindstilla här, så även för en nybörjare
som mig så är det totalt värdelöst att ens försöka
mig på att surfa... Blir förhoppningsvis imorgon istället :)
Lyssnar för tillfället på Mozarts 5 konsert i A-moll, men på
låg volym, vill ju inte att jag är en total knäppis som försöker
övertyga alla om att klassisk musik är bra, även om det är det...
men är liksom fullt medveten om att de flesta inte tycker det :P
Men anledningen till att jag lyssnar på det är för att jag har
funderingar på att ha det som projektarbete,
att lära mig det stycket, iaf så gott det går,
är lååångt ifrån ett lätt stycke, men bara av att
försöka ta mig igenom det kommer jag att lära mig mycket,
så nånting kommer jag iaf få ut av det :)

Öland

Nu har vi packat färdigt och ska snart åka ner till Öland :)
Ska bara göra ett snabbt stopp på skolan och fixa lite där, och
sen är det bara att med husvagnen på släp börja
den långa bilresan ner till Haga Park på Öland :)

Kanske blir en dagsutflykt till Polen när vi ändå är där,
vilket skulle vara fett kul, har aldrig varit där :P

Nu blir det förhoppningsvis solning, vindsurfning och läsning i en vecka :)


Bortgift syster :) / :(

Nu är syster bortgift och iväg på bröllopsresa...
Bilder kommer senare då vi hade en fotograf
som fotade hela dan igår, så jag har inte tagit ett enda kort,
utan vi får alla bilder senare nån gång...


Snart dags!! :S

Har precis kommit hem från Ilona, så nu är iaf håret färdigt...
Sen är det bara sminket och klänningen kvar, behöver dock hjälp
med att få på mig klänningen :/

Men snart bär det av iaf, och det kommer bli
riktigt spännande och roligt! :D


Bröllopsfix :)

Klockan är nu mycket, och jag är nästan inte trött,
men bara nästan... Sitter uppe nu och fixar lite med sångbladen,
och det tar typ 1000 gånger längre tid än jag trodde,
så man ska nog börja tidigt med sånt...

Fick äntligen min klänning idag, typ två veckor för sent,
och bara tre dagar innan bröllopet, men som man säger,
bättre sent än aldrig :)

Börjar bli lite spännande med bröllopet, och
det känns som att det händer saker hela tiden nu!


...

Klockan är mycket, jag är fett trött, har besök,
sitter framför datorn, har fett tråkigt,
lägger upp en bild från när vi övade med
Lilla kören inför skolavslutningen... :)



...för att vi är såååå seriösa när vi  övar...


Dagbok

Tror det här är sjätte året som jag skriver i en
femårsdagbok, och nu har jag gjort ett stort misstag -
jag har inte skrivit i den på två veckor!
Såå svårt att komma ihåg vad man har gjort,
men det är bara att tänka lite så ska det nog gå till slut :P


Disturbia

Satt och höll på med lite bröllopsgrejer när
Disturbia visades på TV. HAr aldrig varit särskilt
intresserad av den, trodde typ att det var en "nördfilm"... :P
Men det var det inte, det var en "läskig" film
som innehöll lite mord och annat mys :)
Faktiskt en bra film :P


Bröllopspresent

Åkte iväg och köpte (äntligen) en bröllopspresent
till Caroline och Mikael, men eftersom det är en
present kan jag ju inte avslöja vad jag köpte :P

(kan avslöja att det stod på deras önskelista...)


Le :)



Låt oss möta varandra med ett
leende, för leendet är början på kärleken


                                       -Moder Teresa


Smultron :)

Idag har solen försvunnit, precis när jag har blivit ledig...
Men jag tröstade mig med att äta smultron :)
Pappa ville röja i parken, men det fanns massa smutron
där, så Carro plockade massa smultron...

Mumsigt för mig :)



Mmmmmm :)



Det blev en del smutron... :)


RSS 2.0