Vardagens små lustigheter

För några dagar sen hittade jag katten sovandes så här,
är det normalt för en katt att sova så?
Kollade på mitt kvitto från JC, och upptäckte att de
var tvugna att skriva 'fin' tröja för att man skulle förstå att det var det :P

Shopping :)

Efter jobbet åkte jag, Yasmine och Danielle in till
stan för att shoppa, är ju massa sommarrea för tillfället :)
Blev ett till fejkconverse för mig (svarta den här gången...)
och lite annat smått och gott, gjorde nog som vanligt
av med lite för mycket pengar :/
Och vi köpte jordgubbar, och de var såååå goda :)

The O.C

Jag har en ny serie som jag kollar på, the O.C,
och jag är fast! Inte bra, allt för mycket tid spenderas
framför datan, men det är ju så roligt :P

20 år :)



Yasmine fyllde 20 år idag, så då firade vi henne lite granna :)

(och förlåt Yasmine för att jag tog den här bilden utan att fråga...)


Kattmys :)

Sitter och läser en rätt bra bok, och Lilleman
hoppade upp i knät på mig och ville gosa. Finns
verkligen ingen gosigare/medgörligare katt :P


Dusch

En lite rolig grej hände när jag skulle avkalka
killarnas dusch på skolan. Jag stog och skrubbade
på en utav kranarna till duscharna där inne, när den
helt plötsligt satte igång och jag blev ganska blöt :P

Skrev en kommentar om det på facebook, och tydligen
är jag inte alls ensam om det, var ganska många andra
som hade lyckats göra nästan samma sak, det slutade
i alla fall med att de blev blöta :P
En rolig grej som man kan skratta åt och som gör jobbet liite roligare :)


Frankrikebilder :)

Framkallade bilder från Frankrike för ett tag sen, och
nu ska jag ta tag i saken och göra ett album av det,
är itne så bra på sånt, men lite roligt kommer det nog att bli :)


Mingelmusik

Jag, Anemone och Ragnhild spelade lite på handel-
högskolans avslutning idag. Eller ja, inte själva avslutningen,
men på deras mingel efteråt... Först spelade vi igenom låtar
i ungefär en timme (varken jag eller Anemone hade sett noterna förut)
och sen var det bara att spela flöjt i två timmar till medans de
pratade på för fullt. Fick faktiskt lite ont i pekfingret efter ett tag,
så en karriär som flöjtist är kanske inte att tänka på, i alla fall
om jag inte börjar öva mitt vänstra pekfinger, men orka...
Roligt var det iaf, och vi fick till och med lite pengar, inte mycket, men iaf lite :)


Gym och trevlig pratstund :)

Jag åkte in och gymmade idag, kände inte alls för det,
men eftersom jag inte har varit på gymmet på typ tre veckor
hade jag lite skuldkänslor över det, så släpade mig dit till slut.
De hade massa nya maskiner där, och jag kan säga att jag verkligen
tog i, var helt slut efter 20 minuter, men det var värt det, man
känner sig alltid så glad när det äntligen är över :P

Marta jobbade i receptionen på friskis och Nathalie var också där,
så det blev att jag stannade kvar där ett tag och bara pratade :)


Jobb

Sommarlov=jobb
Den här veckan ska vi bara städa och fixa på internatet, vilket
inte är det roligaste, men det är i alla fall pengar :P



Danielle som totalvägrar att gå upp till vinden två gånger :P


"Irriterande" sol

Solen var borta idag, så då tänkte jag titta på film
och mysa i soffan istället. Så jag åkte inte till Rimbo, hyrde en film
och gjorde några stopp på vägen hem. De hade loppis idag, så
då stannade jag till och köpte lite böcker. Böcker och skor är
saker man aldrig kan få nog av :)
caroline och Micke ska börja flytta in saker i lägenheten nu,
så då stannade jag till där också och kollade hur det gick för
dem, och det gick bara bra :)
Det mest irriterande är att precis när jag kommer hem bestämmer
sig solen för att titta fram, och inte ett moln finns på himlen.
Kan man titta på film när det är strålande sol ute liksom?!


Synundersökning

Bara för att jag är diabetiker måste jag göra värsta omständiga
synundersökningen för att få behålla mitt körkort.
Så idag åkte jag och pappa till S:t Eriks ögonsjukhus, där
jag fick göra lite synundersökningar, och sen var det dags för ögondroppar...
Jag fick vänta ett tag, och sen var det bara att fota ögonen. Det roliga
är att mina pupiller är extremt vidgade, och den ena pupillen
är större än den andra, ser lite roligt ut... :P


Sommarlov

Är riktigt glad åt att det äntligen är sommarlov, men
är samtidigt ledsen över alla som försvinner. Massa treor (och nior)
som inte kommer tillbaka nästa år, och övrigt folk kommer
vara saknade över sommaren.
Men kommer ändå ha en bra sommar, blir en del jobb= lagom mycket pengar :P
Sen blir det bröllop och bara allmänt slappande :)


...

Folk borde ta studenten oftare, det är
liksom en perfekt anledning för kramkalas :)


Studenten

Det har varit en underbar dag idag, som "börjades"
med att treorna tog studenten. Älskade deras klassång! :)



Alla studenter sjunger en klassång :)
(bilderna blev fett dåliga, men brukar bli det inomhus, iaf för mig...)

Sedan var det dags att gratta alla studenter :)
Den största besvikelsen var nog att precis innan jag
skulle hänga en kartong Capri Sonne om Konrads hals
gick kartongen sönder och ramlade ner, så den fick
aldrig hänga om Konrads hals :/
Men antar att han blev glad för det :P



"Sjung om studentens lyckliga dar"

En tradition vi har här på Ekebyholm är att ha mingel i
parken efter studentprogrammet, och det är ett perfekt
tillfälle att prata och umgås med massa gamla vänner
och ekebyholmare, och bara ha det allmänt trevligt :)



Perfekt tillfälle att träffa massa gamla kompisar :)


Till slut åkte jag hem till Marta för att vara med på
hennes studentmottagning, och det var också riktigt trevligt :)
Såg också vilken kontakt Martas familj har med alla som var
hembjudna till dem, och det riktigt värmer i hjärtat att se det! :)




Jag med den underbara Marta :)


Jag kommer sakna er fett mycket!!



(har redan gråtit en liten skvätt för er...)


Studenten

Idag tar treorna studenten *snyft*
Kommer verkligen sakna dem, men
jag är ändå glad för deras skull :)


Lärarmiddan

Jag, Anemone och Catharina fixade lite inför lärarmiddagen
ikväll, och förhoppningsvis blir studenterna nöjda med matsalen :)
Tog lite längre tid än planerat, så det var
ganska bra att vi började tidigt :P

Annars har det bara varit en rätt slapp dag då
jag bara har gått runt och pratat med lite olika folk
som jag hittade lite här och var på skolan :P


España

Hade egentligen planerat att inte använda internet
under hela resan, men vi ville kolla på gudstjänsten, så
då fick vi köpa internet, och då kan jag göra annat också :P

Vi flög från Norge, så det blev en hel natt i bil, och man var riktigt
trött nät man väl kom fram. Lägenheten är ganska fin, och polerna är
fina och varma, och solstolarna är mysiga :)

Det har varit soligt och varmt större delen av tiden, och jag
har lyckats bränna mig en del, mycket redan första dan...

Sola är väl egentligen det enda vi har gjort, men idag besteg vi ett berg.
 Eller ja, vi tog kabinbanan upp och gick ner, vilket var jobbigt det med :P

Dum som jag var tog jag inte med nåt så att jag kunde överföra bilder
till datan, så det får komma senare nån gång...

Det som återstår den här resan är en hel soldag kvar och en hemresedag... :)


RSS 2.0