Projektarbete

Har äntligen bestämt mig för vad jag ska göra som
projektarbete :)
Jag ska jämföra olika, mindre kända, religioner med varandra.
Tycker det ska bli fett spännande :)
Första omgånger böcker som ska läsas, blir nog en hel del till,
och känner mig extremt nördig för tillfället...

Trött

Fastnade på husmorskontoret igår och pratade rätt länge,
så är ganska trött idag, men inte för trött...
Men ikväll ska man väl försöka lägga sig tidigt :P

Internatbus

Börjar märka av alla "bus" som händer på internatet.
Till exempel, på Åland satt alla och lekte med playdough (?) deg,
när Konrad plötsligt fick för sig att trycka in massa deg i mitt öra.
Blev fett sur, vilket tydligen var kul, så han gjorde det ju flera gånger...
Lärdom: Man får fett ont i magen av att skratta och springa samtidigt!
Sen när jag väl kommer hem till internatet igen och öppnar min dörr
är det inte mina saker som finns i mitt rum. Då hade Peter och antar
Leif också bytt mitt rum med Merlinas...
Och idag på idrotten gick pojkarna i bibellinjen förbi oss med skumma
leenden, och helt plötsligt bombarderar dem oss med vattenballonger!
Lite halvgosigt att vara genomblöt på idrotten :P

Mysigt :)

Fluffade ner mig under mitt jättetjocka och mysiga täcke
och kollade på the Mentalist :)
Ska läsa lite fysik nu, och har värsta myslampan som
gör att det nästan känns lite mysigt att krypa ner i sängen
och plugga fysik. Blir nog inte jättehemskt i alla fall...

Sovdags?

Har nu i ungefär tre timmar planerat tillsammans
med Kiki och Lina planerat att vara duktiga och gå
och lägga oss i tid, men det dyker alltid upp nån rolig
att prata med :)
Men får hoppas på att man när skolan faktiskt kommer
igång blir bättre på att gå och lägga sig, när man faktiskt
måste kunna fungera i skolan dagen efter....
God natt :)

Grillkväll :)

Hade grillkväll hemma hos Tobias och Liane, och jag hade för
en gångs skull faktiskt planerat att ta lite bilder, men Yasmine var
där, och hon tar typ 100000 (!) ggr bättre bilder än jag, så därför
får ni gå till hennes blogg och se bilder istället :)
www.jessiequeen.blogg.se
Sen avslutades kvällen med några timmars bastu
och sen nån timmes prat i rummet :)
Ska vara i kyrkan redan 9.15 imorgon, så borde nog gå och sova nu...
God natt! :)

Lite bilder

Katten ville också med :)
Rummet :)
Så här såg det ut vid frukost, för att lagom till att
skolan började spricka upp i strålande sol

Internet :)

Har äntligen fått internet till mitt rum :)
Ska in till Rimbo och träna lite, sen kommer bilder av rummet :)

Mycket grejer...

Under alla dessa saker, mattor och bokhyllan
ligger just den mattan som jag vill ha... Lucky me :)

Gräsklippning

Klippte gräset för första gången i år idag, och det var
också första gången jag använde den nya gräsklipparen (som köptes i våras...).
Den har självdriv (eller vad det nu heter...) så det var nästan
att man behövde springa efter den, lite skillnad mot den tidigare :P
Så nästa år kanske jag kan klippa gräset lite oftare... :P

Reslust

Pappa jobbade i St Petersburg förra veckan, och han
hade precis lite bildvisning. Då kom vi in på den transsibiriska järnvägen
och kollade på lite information och kostnader.
Hittade en resa som skulle vara riktigt (!) intressant!
På 21 dagar skulle man åka från Moskva till andra sidan Ryssland.
Det roliga, förutom de olika landskapen, är att man gör massa
dags/dygnsutflykter. Bland annat skulle man göra lite turer i Mongoliet,
hälsa på lite olika nomadbyar mm, och det skulle liksom vara lite skillnad
mot våra klassiska solsemestrar och en riktig upplevelse.
Skulle verkligen vilja göra en sån resa, men här kommer kruxet:
Priset, det kostar nästan 30 000 kr per person, så det är ju inte det billigaste...
Men om jag en dag vinner på lotto eller nåt
så vet jag vad jag ska spendera mina pengar på :)

Utvärdering

Jag lyckades hålla mig ifrån datorn igår, och man kan
ju faktiskt göra massa grejer när man inte sitter framför datorn...
Hann t.ex. storstäda rummet, rota lite på vinden, baka lite olika grejer
och träna skivstång. Borde nog dra ner lite på mitt tv-tittande i framtiden :P

Tv+dator-fri dag

Större delen av dagens timmar idag har spenderats framför
tvn och datorn, så kan väl inte påstå att jag känner mig jätteklar
i knoppen för tillfället.

Därför bestämde jag mig precis för att jag inte ska spendera nån
tid vare sig framför tvn eller datorn imorgon, får se hur det går...
Kanske blir lite piggare, blir intressant att se hur det ska gå :P


Smile

Random grejer på stan kan faktiskt göra en glad :)

Sovdags?

Har inte gått och lagt mig innan kl. 02.00 på typ två veckor,
och det märktes i morse. Hanna och Levi ringde två hela gånger
på ringklockan, och jag märkte ingen, sov bara vidare...
Det konstiga är att jag brukar vakna av även de allra minsta pipen,
men antar att man blir rätt trött av alla sena nätter...
Men nu ska det bli ändring, ska börja gå och lägga mig i tid.
Ikväll ska jag lägga mig innan kl 00.00 och i skrivande stund
funderar jag faktiskt på att försöka med det ett tag framöver,
skolan börjar ju trots allt igen om inte allt för länge...

btw, har hållt mitt träningsschema än så länge :P


Träning, träning, träning

Den här veckan ska jag vara riktigt duktig och träna mycket :)
(och sen kommer jag inte träna på typ 1000 år, men det är en annan historia...)
Gör ett schema nu, får se om jag lyckas hålla det :P
Idag (söndag) - basjympa - check
måndag - gymma
tisdag - spinning
onsdag - promenad, cykla, hittar nog på nåt...
torsdag - spinning, skivstång eller både och (förmodligen inte båda...)
fredag - samma som onsdag... (eller gym...)
lördag - helg = vilodag :)    (men kanske en liiten promenad, får se... )
Nu återstår bara att se om jag lyckas hålla det här :P

Beställning gjord :S

Nu har jag äntligen beställt en lång klänning :)
Ville ju få så mycket som möjligt för fraktkostnaden, så
det blev lite annat smått och gott också :P
Tvekade mellan två klänningar, men när jag såg att det
bara fanns storlek 34 kvar utav den ena klänningen fick
det bli den andra, och även om jag varken provat den eller
sett den i verkligheten tycker jag om den :)
Det blev den här klänningen till slut :)

Grillning och grillning

Har nu grillat två dagar i rad, men det gör inget,
älskar korv med bröd :)

Igår åkte jag och mamma till Linde eftersom "musikalgänget"
hade en "musikalfest" = grillning.
De hade till och med tänkt på mig och köpt sojakorv,
är liksom enda vegetarianen bland dem... :P

Innan hade vi också hälsat på våra grannar, och det kändes
lite konstigt att komma tillbaka till så välbekanta
områden där allt var sig likt men ändå inte.
Alltid mysigt att komma till Linde, blir
så nostalgisk liksom :)


Sen idag efter kyrkan så kom Prathap plötsligt på
att han ville grilla, och eftersom han sa det till Elisabeth
när jag stog och pratade med henne så frågade hon om jag
också ville komma.
Såna spontana grejer är alltid roliga :)


baddags :)

Har typ jobbat varje dag som solen har tittat fram,
så det har inte blivit så mycket strandliv för mig i år... :(
Men nu ska jag och mamma åka iväg till en (förhoppningsvis) mysig
badstrand som ingen av oss har varit vid tidigare.
Men bara det är en strand med någorlunda fräscht vatten
så är jag nöjd :)


Shopping :)

Drar nu till Uppsala för att shoppa med Michelle.
Sååå taggad, har verkligen haft shoppingbehov på sista tiden :P

RSS 2.0