Övernattning :)

Igår fick Kristian helt plötsligt för sig att vi skulle
göra upp en eld och sova ute i skogen någonstans.
Vilket vi också gjorde:)
Så natten tillbringades i en varm sovsäck mitt ute i skogen :)

Fysikprov

Kom precis tillbaka efter att ha skrivit
årets första prov, dessutom i fysik.
Men det gick faktiskt bättre än vad jag
hade förväntat mig, sen är det ju bara
att vänta på resultatet och se...
Men nu ska jag försöka installera
Microsoft Office och sen blir det duschen :)

bajs...

Är fett trött och har fysikprov imorgon!
Har försökt räkna fysik i en timme nu, känner
att jag verkligen inte kan nånting och att det kommer
gå bajs imorgon...
Problemet är det att jag är så trött för tillfället
att jag inte ens orkar försöka lära mig nånting...
Om det går dåligt får jag helt enkelt skylla på att
jag håller på att bli sjuk och mår dåligt, vilket
jag faktiskt gör...
Får helt enkelt gå bajs imorgon och så får det
gå bra på senare prov...
Kan väl inte påstå att vi är bästa kompisar idag...

Extremt begåvad unge

Fick precis veta att det finns en extremt begåvad
pojke på nio år. Han är fett duktig på att måla!
Kieron Williamsson - 9 år
Jag kan i alla fall inte rita så här fint...

Genomblöta

Hade orientering på idrotten, och det slutade
med att alla var helt genomblöta!
Men det var kul, körde den längsta banan och
kom tillbaka innan lektionen var slut. :)
...och Danielle såg två stora (!) älgar...

Ny Dator :)

Efter mycket krångel med min dator
gav jag till slut upp och ringde till pappa
och frågade om han kunde hjälpa mig.
Efter 10 minuter kommer han och föreslår att
vi ska åka till MediaMarkt och köpa en ny dator till mig :)
Så vi åkte dit och nu har jag en sprillans
ny dator :)
Så här ser min nya dator ut, nöjd än så länge,
även om jag inte hunnit leka nånting med den än :P

Bastu :)

Kommer precis från bastun, vilken var riktigt
full idag, typ alla förutom en som var på internatet
för tillfället var nån gång inne i bastun.
Roligt, roligt :)
Nu blir det att krypa ner i sängen och se nån film :)

Olyckans dag

Det har varit en sorglig dag idag.
Det var en trafikolycka mellan Rimbo och skolan, och
en del av personerna hade nånting med Ekebyholm att göra.
Det var totalt tre bilar inblandade, i den ena bilen satt det en
mamma och en pojke på väg till skolan, och mamman fick
allvarliga ryggskador, men som tur är verkar pojken klara
sig utan några skador.
I den andra bilen satt det en ung man som klarade sig
med bara lindriga skador.
Och i den sista bilen satt det en morfar som precis
hade varit på skolan och lämnat sitt barn där.
Det var han som sorgligt nog inte överlevde kraschen :(
Det har verkligen berört mig, eftersom det hände så nära
och vissa elever på skolan påverkas av det här.
Vid lunch såg man sedan den här helikoptern på
fotbollsplan. Men det var som tur var inte alls lika allvarligt.
Det var en tjej som hade fått ett knä i tinningen, och
anledningen till att hon inte fick åka vanlig ambulans
var för att de inte hade nån ledig för tillfället...
Men som sagt, inte den roligaste dagen.

Kristen Tro

Sitter här och försöker göra min uppgift i Kristen Tro,
meen, det går inte särskilt bra...
Ska skriva en sammanfattning av de två första kapitlen
i Markusevangeliet, men det är svårt,
så mycket ska sägas med så få ord!
Men, men, ska bara kämpa på och få den gjord,
är ändå rätt intressant :)

Hej då!

Fick veta i eftermiddags att Isak ska flytta från
internatet, så då blev det en spontan
fika/hejdå kväll med mysig belysning i matsalen
och lite trevliga tal :)
Mysbelysning med enbart levande ljus :)

Datakunnig?

Har sen i fredags haft extrema problem med datorn -
den har hackat som bara den, men lilla, duktiga jag
lyckades ju lösa det problemet, jag som inte
kan nånting om datorer...
*stolt + glad*

Firande

Ska fira att Yasmines blogg fyller
2 år nu :)
www.jessiequeen.blogg.se

Bröllop :)

Liite sen, jag vet, men här kommer i alla fall två bilder
ifrån Caroline och Mikaels bröllop :)
Jag som sista-minuten-sminkar mig
Familjen precis innan resan till kyrkan påbörjades :)

RSS 2.0